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Italian Tannery: the perfect mix between innovation and export

“Tannery business is an excellence of Made in Italy in the world, despite being less attractive than other business for mass media. Tannery is a mix of creativity, tradition and the ability to adapt to changes of the international market demand”. Luigi dell’Olio uses these words to open his recent article, published on repubblica.it. Here, he analyze the panorama of the Italian tannery business. His article explain a clear situation. During the period January – October 2017, the volume of production are increased by 3%. Globally, the Italian tannery is worth 65% of the entire turnover of this [...]

Concia italiana: l’equilibrio perfetto tra innovazione ed export

“Sicuramente meno gettonata mediaticamente rispetto ad altri settori, l’industria conciaria costituisce un’eccellenza del made in Italy nel mondo, con il suo mix di creatività, tradizione e capacità di adeguarsi ai cambiamenti della domanda mondiale”. Luigi dell’Olio apre con questo incipit il suo articolo pubblicato qualche giorno fa su repubblica.it, dove viene fornita una panoramica dell’industria conciaria su scala italiana. La sua analisi dipinge una situazione piuttosto chiara: nel periodo gennaio – ottobre 2017, i volumi di produzione sono cresciuti del +3%. Globalmente, la concia itali [...]

Lineapelle94: number, trend and future

Innovation is the central idea of Lineapelle. During the fair (20 – 22 February 2018, FieraMilano Rho), events and workshop have converted this appointment into a creative and original laboratory. Future products, new tecnologies, innovative business models, chemical analysis and new opportunities are the main themes of this fair.   Numbers of Lineapelle The last edition of the most important Tannery fair has hosted 1,254 exhibitors from 45 Countries, with an increase of +5% compared to the last year (february 2017). Italian (+4%) and foreign (+6%) companies have increased their participa [...]

Lineapelle94: andamento, tendenze, prospettive

Il fil rouge della 94esima edizione di Lineapelle è racchiuso in una parola: innovazione. I 3 giorni di fiera (20 – 22 febbraio 2018, FieraMilano Rho) sono stati un susseguirsi di eventi e workshop che hanno trasformato questo appuntamento in un vero e proprio laboratorio di idee e progetti originali e creativi. Prodotti del futuro, nuove tecnologie, modelli di business innovativi, analisi e riflessioni sulla chimica conciaria, sugli aspetti di rischio e sulle opportunità legate alle differenti tipologie di processo e molti altri temi sono stati affrontati nei diversi appuntamenti del calendar [...]

Italian Tannery starts running again to the Export

The Italian Tannery starts running to the Export, after a slow period. This information is revealed in the last valuation of Unic (Unione Nazionale Conciaria Italiana), related to the first 9 months of 2017. Last year, the Italian Tannery has increased the Export volumes (+9%) and values (+1%).       2018 starts very vell. The Italian Tannery business consists of 1,200 companies, 17,612 operators and 5 billion of annual turnover. This industry is a global leader because it guarantees manufacturing technology and high-quality. Around the world, some areas continue to increase: [...]

L’industria conciaria italiana riprende la corsa all'Export

Dopo due anni di lieve flessione, il Made in Italy della concia riprende la sua corsa verso l’estero. È questa la stima relativa all’esportazione del comparto conciario elaborata dall’Unione Nazionale Conciaria Italiana (Unic), analizzando i dati disponibili sui primi 9 mesi del 2017. Secondo queste informazioni, l’anno scorso dovrebbe chiudere i battenti con un aumento del 9% in termini di volume e dell’1% in valore (più di 4 miliardi di euro).   Il 2018 si apre con buone prospettive. Il settore conciario italiano, composto da più di 1.200 aziende che contano 17.612 addetti e un fattura [...]

Luxury: the market without crisis

In 2017, the overall luxury market grew by 5 percent, with positive performance in every areas of the world. The results of the sixth edition of the Worldwide Luxury Market Monitor by Bain&Co e di Altagamma Consensus 2017 confirm this situation. The Luxury business concerns the personal luxury (€ 262 million of turnover), the luxury cars (€489 million of turnover), the luxury experiences and the Italian luxury system. This one is grown by 5 percent during this year and it maintains its international market share of 10 percent. In the Italian Tannery the results are very interesting: during [...]

Lusso: un business che non conosce crisi

Nel 2017, il mercato del lusso è cresciuto del 5%, con prestazioni positive in tutte le aree geografiche mondiali. A confermarlo sono i risultati della sesta edizione del Worldwide Luxury Market Monitor di Bain&Co e di Altagamma Consensus 2017. Nella categoria “Lusso” rientrano il personal luxury, con un giro d’affari di 262 milioni di euro, le luxury cars, a quota 489 milioni, le “esperienze di lusso” e il sistema del lusso italiano, con un aumento del 5% che permette di consolidare la propria fetta del 10% del mercato globale. Ancora più positivi sono i dati della pelle italiana, con un [...]